3 DOLOG, AMIT TUDNI KELL A FORGATÁS NAPJÁRÓL

2020.06.01

A forgatás napja a kedvenc részem a munkámban. Az hogy beállítjuk a szereplők interakcióit, együtt dolgozunk a kreatív csapattal, interjúkat készítünk és megvalósítjuk az elképzelést, amelyen olyan keményen dolgoztunk, igen, kemény munka, de izgalmas, kifizetődő és egyszerűen szórakoztató. 

Ebben a bejegyzésben néhány megfigyelésről beszélek, abban a reményben, hogy amikor a forgatás beindul, akkor a lehető legkevésbé lepődj meg.

1. A beállítás egy folyamat

Felvétel készítése - legyen az egy interjú, vagy egy reklám videó - nem könnyű feladat; ez sokkal több, mint egy kamerával való megjelenés és a "felvétel" gomb megnyomása.

A kreatív oldalról figyelembe kell venni a világítást; lehet, hogy a nap túl durva vagy egy éjszakai forgatást kell megoldani - a megfelelő fényviszonyok kialakítása sokszor elengedhetetlen a megfelelő látványvilág létrehozása érdekében.

A munka mellett logisztikát is figyelembe kell venni. Lehet, hogy az épület, amelyben forgatunk, megköveteli, hogy a stáb egy helyre rakja le a felszerelést. Gyakran nincs közeli parkolóhely, ezért a rakodásra szánt időre rá kell számolni.

Nagyon sok kérdés merülhet fel, amelyeket a forgatás napja előtt kell megválaszolni,de biztosíthatlak, hogy mindent megteszünk, hogy előre jelezzük a kérdéseinket vagy a felmerülő problémákat.

2. Zavaró tényezők lépnek fel

A zavaró tényezők elkerülhetetlenek. Ez különösen igaz, ha a városban filmezzük.

"Sajnálom, hogy félbeszakítom - ez nagyszerű válasz volt, de meg kell várnunk, amíg ez a sziréna elmúlik."

Belvárosban biztos hogy lesz sziréna, hangos teherautó, építési munkálatok,  a lehető legtisztább hangminőség érdekében megesik hogy kényszerből szünetet kell tartanunk.

Ha a nyilvános területekből származó zajok nem képesek befolyásolni a munkát akkor az ellenőrizhető zajok minimalizálása vagy megakadályozása fontos és hasznos segítség. Nagyon fontos előre jelezni, pl: a filmkészítés helyén van-e hangos klímaberendezés. Ha olyan helyen filmezzünk, ahol dolgoznak vagy járkálnak emberek, vagy egy forgalmas parkolóval szomszédos raktárban, akkor gyakran előfordulhat a forgatás közben kényszer leállás.

Például, emlékszem, hogy egy forgatáson a kijelölt interjúhelyünk közvetlenül a lift mellett volt. Az állandó felvonóhang természetesen meghosszabbította az interjút; Ha körültekintőbben választottak volna forgatási helyszínt, sokkal hatékonyabb lett volna a munkavégzés.

3. Vegyük újra! Újra! Még egyszer utoljára!

Tegyük fel, hogy olyan forgatást tartunk, amely sok b-rollt igényel, például azt, hogy a színészek hangszeren játsszanak, gépelnek egy számítógépen vagy egyszerűen csak sétáljanak át a folyosón. Ha a színész az első alkalommal tökéletesen elvégzi a műveletet, akkor kétségkívül felkérjük őt, hogy tegye újra. Vagy ha hangot rögzítünk, és a beszélő személy első ízben hibátlan munkát végez, akkor megkérjük őt, hogy újra ismételje meg. 

A folyamatos ismétlés oka nem feltétlenül az, hogy valamit nem sikerült jól elkészíteni, vagy hogy az első alkalommal nem jól rögzítették. A többszöri felvétel azért van, mert a szerkesztési folyamat során soha nem akarunk olyan gondot, amely a következővel kezdődik: "Bárcsak lenne." jó ha van rá lehetőség, hogy kivágjunk és szerkeszthessünk egymással a felvételeket.

A forgatókönyvek fontos szerepet játszanak annak biztosításában, hogy az elképzeléseid megegyezzenek a képernyőn láthatóval. Ebben a cikkben megvizsgáljuk, hogy a forgatókönyveket hogyan használják a vállalati videofilmek készítésében, miért érdemes ezeket használni, és mikor nem jó forgató könyv alapján dolgozni.

Az élet kiszámíthatatlan lehet, és ez nem különbözik a vállalati világban. Előfordulhat, hogy a cég egy rendezvényt szervez , és a főnök egy hirtelen döntéssel videót akar késztetni az eseményről.